fredag 12 november 2010

SANNDRÖMMAR

Till 25 %
i alla fall.... två av gossarna ( gissa vilka ) står nu försvarsmaktens lönelista. dessutom har
vi en vapenvägrare i familjen som också står på samma lista ( inte med på bilden ).
Tänk vad konstigt livet kan bli, själv trodde jag att jag skulle bli Väg & Vatteningenjör när jag
slutade grundskolan 1968. Fyrtiotvå senare håller jag fortfarande på med det skrynkliga papperet
som kallas wellpapp, OBS, det kommer från tyskan, så det heter inte oellpaper som många obildade
människor tror.. Och nu är det ju ingen ide att göra motstånd längre, om 4 ( fyra ) år hoppas jag också
att stå på statens lönelista, utan några som helst motkrav, jag får själv bestämma precis vad jag vill
göra om dagarna, är det inte fantastiskt??? Så nu är det bara att försöka ha hälsan i behåll, och vara
en stark pensionär som kommer att göra nytta för sig själv, familjen och en mängd okända människor
som bara står och väntar på att Madeleine & jag skall dyka upp i deras liv, utan att dom egentligen
har en aning om att det är deras högsta önskan.. vad snopna dom ska bli..

2 kommentarer: