tisdag 19 april 2011

LES LECQUES, SAINT-CYR-SUR-MER, FRANCE


Så här gott man ha det vid medelhavet i augusti. Mitt minne är som vanligt gott men kort, därför kan jag inte säga exakt vilket år detta var, men en kvalificerad gissning är 2006 eller så, det var 42 grader varmt, folk dog som flugor av värmeslag i Frankrike, c:a 9.000 faktiskt, de flesta äldre som inte klarade av värmen. När vi väl kom ner till Medelhavet mitt i natten så skulle vi ta en tupplur på en parkeringsplats i La Ciotat i bilen tills campingplatserna öppnade, det var så varmt i bilen att Hanna och jag la oss utanför på våra liggunderlag.. När vi vaknade så var det precis som för Kalle, Musse & Långben på julafton, vi var på en återvinningscentral / soptipp, så doften när värmen kom var ganska bedövande.. Men resten av tiden var fantastisk, vi fick gå i de stora affärscentrumen bara för att få svalka, när man klev ur bilen så var det som att stiga rakt in i en bakugn, tror jag, jag har aldrig varit där, men varmt var det. Så nu när våren och värmen är i antågande så längtar jag verkligen till Medelhavet igen, vi får se hur sommaren utvecklar sig. Prioteringen kommer att bli lugn och ro tillsammans med Madeleine i augusti någonstans..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar