torsdag 21 april 2011

HELA BORÅS


Tyckte tydligen att det var slöseri med tid och pengar att åka till "Hönshuset" i Kalmar för att kolla på fotbollen mellan KFF och Elfsborg i går kväll.. detta är vad man lyckades skrapa ihop till hejaklack. Dock får man ju faktiskt ge dem kredit för att de hördes betydligt mer än Kalmarklacken i början av matchen, det enda Kalmarklacken lyckades åstadkomma var några osnygga buanden till David Elm, dels när han presenterades, och dels, ve och fasa, när han gjorde 0 - 1 efter 4 min, undra vilka tankar som for runt i skallen på honom då. Min gode vän ( och Elfsborgare ) var snabbare än blixten på att messa och fråga hur ställningen var.. samma vän som tyckte att jag skulle komma ut ur gaderoben det året som KFF vann allsvenskan och skickade mig Elfsborgs matchtröja ( kul kille ).. detta var i slutet av säsongen när det stod emellan IFE & KFF vem som skullle vinna. Min ödmjukhet förbjöd mig att ha den tröjan igår, och det var väl lugnast eftersom KFF spottade upp sig rejält i andra halvleken och faktiskt vann välförtjänt. Men tröjan är bra och ha som komplement till min FCK tröja när den är i tvätten, är man som jag född i Nybro så tar man inte på sig en Kalmartröja med mindre än under pistolhot.. Som Ni förstår så är jag ju inget sportfreak, och detta var första gången jag såg Herr Rydström "live", måste säga att jag blev lite besviken, vad kort han är, detta är ju konstigt hur man skapar sig bilder av det man läser och ser i tidningen, Herr Rydström är ytterst vältränad och en riktig biff, men kort, och framförallt en rackare på att spela fotboll.. Arenan var fantastiskt fin, och eftersom jag hade förmånen att vara gäst i Nybloms loge, så kunde jag gå in i andra halvlek och slippa frysa, kvällen var inte speciellt varm i Kalmar i går, men en sommarkväll på läktaren som är mot E22'an är nog en skön upplevelse kan jag tro.. Nog med sport för idag, nu är det ju snart påsk och då är det FYRA dagars ledighet med varmt väder förhoppningsvis, sen blir det jobb ett par dagar innan Madeleine och jag drar till Birmingham för Emilys bröllop, har bokat en Alfa Romeo Giulietta hos Avis, så det kan nog bli trevligt att snurra runt i "roundaboutsen" och vänstertrafiken, gick ju bra förra året, förvisso i den egna Volvon och vänsterstyrd, nu blir det ju en bil som är anpassad til UK så inget kan ju gå galet. Ha det härligt och vi ses och hörs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar