onsdag 19 januari 2011

VINTERN I BERGKVARA ÄR HÄRLIG..

Tycker i alla fall lilla Ella Blomberg, som för övrigt fyller 3 år nu till helgen, hon är faktiskt en riktig globetrotter eller världsmedborgare, både Svenskt och Amerikanskt pass.. Pappa är från Bergkvara, Mamma från Salt Lake City, och själv är hon född i Norwich UK, och bor numera på Gotland. Detta till trots att pappans sista ord till sina föräldrar innan han drog till Provo för att studera var "Ni behöver inte oroa Er, jag skall i alla fall inte gifta mig med nån tjej från USA" hahahahaha.. han var för ung ( 22 år ) för att veta att det är kvinnorna som styr världen, vi män får sköta de stora frågorna, typ ska vi vara med i EU, ska vi gå i krig med Danmark eller Norge eller hur mycket vitlök det skall vara i lasagnen.. resten tar kvinnorna hand om på ett föredömligt sätt. Och detta kommer säkert den här lilla sötnosen också att förstå så småningom, eller förstå och förstå, jag tror det sitter i generna hos det så kallade svaga könet vem det är som styr skutan. Förhoppningsvis får hon en härlig födelsedag med många presenter och massor av tårta.     Happy Birthday Ella from Farfar & Farmor.

4 kommentarer:

  1. Gulligt Farfar!Du mejlar väl en länk till föräldrarna så de får visa Ella!? Ha det bra där på Scandic - jag sitter här och äter upp vår gårdagsrester av Quiche lorraine. Puss!

    SvaraRadera
  2. Jaha, minsann, den där overallen har jag letat efter... Äntligen vet jag var den är. Och passar den till Ella är den väl för stor till Diana, så det hade inte hjälpt om jag hittat den ändå... ;)

    SvaraRadera
  3. ja, är det inte härligt vad saker kan dyka upp lite här och där...

    SvaraRadera
  4. Hahahahahahaha... ja, så det kan gå. Ljuvliga minnen...
    /Ellas pappa

    SvaraRadera